وزیر فرهنگ: مراسم اربعین رئیس‌جمهور در همه مراکز شهری و روستایی برگزار می‌شود آخرین اخبار از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ (۶ تیرماه ۱۴۰۳) وزیر کشور: دولت عربستان فعلاً با رأی‌دادن حجاج ایرانی مخالفت کرده است تلویزیون از آخرین صحبت‌های نامزد‌ها در ۱۵ دقیقه خبرداد (۶ تیرماه ۱۴۰۳) محل اجتماع حامیان جلیلی در مشهد تغییر کرد (۶ تیر ۱۴۰۳) سخنگوی کرملین: روسیه آماده گفتگو با فرانسه است حضور «مسعود پزشکیان» نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در مشهد (۶ تیر ۱۴۰۳) + فیلم و عکس سخنگوی ستاد انتخابات: امروز آخرین روز تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری است (۶ تیر ۱۴۰۳) + فیلم ۲۲۰ هزار نیرو در سراسر کشور امنیت انتخابات را تأمین می‌کنند هشدار ۱۶ برنده نوبل اقتصاد درباره تبعات سیاست‌های ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات سوریه: منطقه عربی با تداوم جنایت اسرائیل شاهد مرحله جدیدی از بی ثباتی و تنش است حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان کره شمالی، موشک بالستیک جدید آزمایش کرد نماینده فلسطین: برای ناکام گذاشتن نتانیاهو نیازمند استقرار آتش بس در غزه هستیم لاوروف: بریکس پذیرش عضو جدید را موقتاً متوقف می‌کند شهادت ۸۰ عضو خانواده هنیه از ابتدای جنگ رژیم صهیونیستی خشم کابینه نتانیاهو از مشاور امنیت داخلی به دلیل اعتراف به ناتوانی ارتش اسرائیل سفیر آمریکا: زمان آتش بس در غزه و پایان ناسازگاری حماس فرا رسیده است
سرخط خبرها

آخرین جزئیات از وضعیت ثبت‌نام کنندگان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی | دلیل تایید نشدن برخی داوطلبان در مرحله اول اعلام شد+ فیلم

  • کد خبر: ۱۹۱۴۳۱
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
آخرین جزئیات از وضعیت ثبت‌نام کنندگان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی | دلیل تایید نشدن برخی داوطلبان در مرحله اول اعلام شد+ فیلم
معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: از امکانات دولتی نباید به نفع یا ضرر کسی استفاده شود و ما این اجازه را نخواهیم داد. هزینه‌های انتخابات و تبلیغات باید شفاف شود. از امکانات عمومی نمی‌توان در زمینه تبلیغات استفاده کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدها‌دی طباطبایی ظهر امروز ۷ آبان ماه ۱۴۰۲ در نشست خبری تشریح آخرین وضعیت ثبت‌نام‌کنندگان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خراسان رضوی اظهار کرد: ۳۶۷۲نفر در استان پیش‌ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند که این برای صحت‌سنجی و استعلام مدارک افراد بوده است.

وی افزود: مدارک حدود ۸۰۰نفر تأیید نشد و نتوانستند ادامه مراحل انتخابات را سپری کنند. ثبت‌نام قطعی ما از ۲۷مهر تا ۳ آبان ماه انجام شد.

طباطبایی ادامه داد: در مجموع هزار و ۷۴۴نفر در خراسان رضوی ثبت‌نام خود را قطعی کردند. حساب بانکی غیرتجاری برای تبلیغات انتخابات یکی از مدارکی بود که افراد ارائه کردند.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در این دوره ۵۶درصد نسبت به دوره قبل افزایش داشته است. در مشهد و کلات ۸۹۲نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۲۳۶نفر خانم و مابقی آن‌ها را آقایان تشکیل داده‌اند.

طباطبایی تصریح کرد: از تعداد آقایان ثبت‌نام‌کننده ۶۳نفر سابقه ثبت‌نام و نمایندگی ادوار گذشته در مجلس شورای اسلامی را داشته‌اند.

به گفته وی، چهره‌های شاخص نیز در بین ثبت‌نام‌کنندگان وجود دارد که از جریانات مختلف‌سیاسی حضور دارند. همچنین از تعداد ۱۸نفر نمایندگان فعلی ۳ نفر ثبت‌نام نکرده‌اند.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: اگر آگاه‌سازی صورت بگیرد مردم هم به وظیفه خود عمل کرده و در انتخابات شرکت می‌کنند لذا باید جهاد تبیین انجام شود؛ گروه‌هایی هم در این زمینه تعیین کرده‌ایم تا پیام‌رسان ما باشند.

طباطبایی گفت: طبق قانون جدید، کمیته تبلیغات پیش‌بینی شده است که امکانات عادلانه‌ای را در اختیار نامزد‌ها قرار می‌دهد.

وی در پاسخ به شهرآرانیوز درباره رصد تخلفات انتخاباتی گفت: هیئت پیشگیری از جرم وجود دارد که اقدامات، اخبار و اطلاعات را رصد و در صورت بروز تخلف تذکرات لازم را می‌دهند.

طباطبایی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌هایی نیز در قانون در این زمینه صورت گرفته و‌ کمیته حقوقی نیز پیگیری‌هایی انجام می‌دهد. برای اینکه تخلفی صورت نگیرد نیز باید آموزش‌های لازم و کافی داده شود.

وی ادامه داد: احزاب و تشکل‌های سیاسی رسمی باید حق ارائه لیست انتخاباتی و حمایت از یک گروه خاص را داشته باشند. هئیت‌های اجرایی نیز از شخصیت‌های علمی مختلف و ایثارگران و‌ روحانیان تشکیل می‌شود. ۸۶ هیئت اجرایی در استان خراسان رضوی تشکیل شده است.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: ۵۲حزب در استان وجود دارد که ۳۸حزب فعالیت استانی و ۱۴حزب در سطح ملی فعالیت دارند. خانه احزاب در استان خراسان رضوی فعال‌ است و از همه گرایش‌های سیاسی ثبت‌نام کرده‌اند.

طباطبایی گفت: از امکانات دولتی نباید به نفع یا ضرر کسی استفاده شود و ما این اجازه را نخواهیم داد. هزینه‌های انتخابات و تبلیغات باید شفاف شود. از امکانات عمومی نمی‌توان در زمینه تبلیغات استفاده کرد.

وی گفت: برای لیست‌های متفرقه مذاکرات زیادی کرده‌ایم و امیدواریم این اتفاقات مجدد تکرار نشود. قطعاً ماهم هوشمندانه‌تر عمل خواهیم کرد و از تبلیغات بعد از پایان رسمی آن جلوگیری می‌کنیم. یک بازرس نیز همواره در شعبه اخذ رأی وجود دارد.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: ما وظیفه داریم انتخابات سالم برگزار کنیم و نگذاریم اتفاق خاصی رخ دهد. تاکنون تقلبی در انتخابات ما صورت نگرفته است. قانون باید بدون تعارف اجرا شود. دغدغه ما در ستاد انتخابات برگزاری یک انتخابات سالم است.

طباطبائی تصریح کرد: جلساتی به صورت حزب به حزب برگزار کرده‌ایم و در شهرستان‌ها نیز جلسات مختلفی توسط فرمانداران برگزار می‌شود. همچنین خانه احزاب استان نیز در خیابان حرعامل تحویل و شهرداری منطقه نیز آن را تجهیز کرده است.

وی گفت: بیشترین آمار و دلیل تأیید نشدن در مرحله اول مدرک تحصیلی و تعدادی هم به دلیل موضوع تابعیت تایید نشدند.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی با اشاره به انتخابات خبرنگان رهبری بیان کرد: ثبت‌نام این افراد از ۱۴ آبان در مرکز استان و فرمانداری انجام خواهد شد. ثبت‌نام نیز به صورت حضوری انجام می‌شود.

طباطبایی تصریح کرد: رقابت در انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی بسیار جدی است و افراد سرشناس حزب‌های مختلف نیز ثبت‌نام کرده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->